Wydarzenia

Sukces nigdy nie jest efektem słomianego zapału – tu trzeba przejść przez prawdziwy ogień.

James Madison

Utalentowani uczniowie mieli po raz kolejny okazję popracować nad kulturą słowa oraz sztuką interpretacji poezji. Czworo uczniów z klas IV-VII wzięło udział w  XVI Wojewódzkim Konkursie  Recytatorskim Poezji Religijnej „Usłysz, Panie, moje słowa”, który został zorganizowany dla uczczenia czterdziestej rocznicy wyboru Karola Wojtyły na Papieża. Wysoki poziom artystyczny prezentowany przez naszych podopiecznych, przyczynił się do ogromnych sukcesów.

Laureatką  XVI Wojewódzkiego Konkursu Recytatorskiego Poezji Religijnej została Amelia Okienczyc z kl. VIIa. Uczennica zajęła 2. miejsce.

Natomiast tytuł finalisty zdobyli: Franciszek Janicki z kl. VIIa oraz Artur Łukuć z kl. IVa.

                                                                                                   Gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów

                                                                                                              Eliza Gajewska, Monika Przybylińska

 

MOTYWACJA W DYSLEKSJI – NASZE MOCNE STRONY

Już po raz kolejny obchodziliśmy w naszej szkole Tydzień Świadomości Dysleksji, którego głównym celem było przybliżenie społeczności szkolnej problematyki związanej ze specyficznymi problemami w uczeniu się. W tym roku przypadł od w dniach 08.10.2018 r. – 12.10.2018 r.
W ramach tego wydarzenia uczniowie i rodzice mieli możliwość uczestniczyć w różnorodnych akcjach i formach zajęć.

Dużym zainteresowaniem cieszyła się akcja czytelnicza „Moja ulubiona książka”, podczas której uczniowie mieli okazję podzielić się swoimi spostrzeżeniami na temat ulubionej lektury. Nasi podopieczni wybrali takie pozycje książkowe jak: „Dziennik cwaniaczka” J. Kinneya, „Magiczne drzewo – Tajemnica mostu” oraz „Magiczne drzewo – Czerwone krzesło” A. Maleszki. Niesłabnącym zainteresowaniem cieszą się również książki L. M. Montgomery oraz C.S. Lewisa.

W klasowych konkursach ortograficznym wyłoniono mistrzów ortografii. Odbył się również konkurs czytelniczo – plastyczny i konkurs „Czytanie ze zrozumieniem”. Podczas zajęć młodsi uczniowie tworzyli rymowanki ortograficzne oraz słowniki ortograficzne. Ciekawym przedsięwzięciem okazała się  „Ortografia na ścianach” – na dużych kartkach zamieszczonych na korytarzu, uczniowie z klas drugich i trzecich, systematycznie wpisywali wyrazy z trudnościami ortograficznymi.

W dniu 10.10.2018 r. odbyły się konsultacje, podczas których zapoznano rodziców z  różnymi formami terapii i metodami pracy z uczniami wykazującymi specyficzne problemy w nauce czytania. Rodzice mogli się dowiedzieć, jak rozpoznać pierwsze niepokojące sygnały, które mogą świadczyć o potrzebie usprawnienia pewnych funkcji psychomotorycznych, kiedy udać się na pogłębioną diagnozę oraz jak skutecznie wspierać rozwój dziecka w domu. Logopedzi i terapeuci pedagogiczni zaprezentowali swój warsztat pracy i poinstruowali rodziców, w jaki sposób należy pracować z dzieckiem dyslektycznym w środowisku domowym. W ofercie naszej szkoły znalazła się również gazetka informacyjna dla rodziców i uczniów dotycząca historii sławnych dyslektyków oraz ulotka informacyjna, którą opracowali uczniowie pod opieką p. Krystyny Organiszczak – Wiejak i Elizy Gajewskiej.

Wszystkie te przedsięwzięcia miały na celu „oswojenie” dysleksji, zmotywowanie naszych podopiecznych do prezentowania swoich talentów, umiejętności i zainteresowań, które sprawiają im radość i satysfakcję oraz napędzają do pokonywania trudności w czytaniu, pisaniu i liczeniu.

                                                                                   Zespół specjalistów

W konkursie ortograficznym wyłoniliśmy następujących zwycięzców:

Maksymilian Pakosz      kl.3A

Łucja Łopaciuk             kl.3A

Sebastian Klimiuk        kl.3A

Maja Vu                       kl.3B

Bao Nguyen                 kl.3B

Zofia Matuszewska       kl.3C

Antoni Tarłowski          kl.3C

Kinga Dąbrowska          kl.3C

 

Najlepsi w konkursie czytania ze zrozumieniem okazali się:

Łucja Łopaciuk             3A

Maja Laskowska           3A

Sebastian Klimiuk        3A

Gabriela Rokicka          3B

Ada Augustyniak          3B

Lena Uklejewska          3C

Matuszewska Zofia       3C

ORTOGRAFIA NA ŚCIANACH

RYMOWANKI ORTOGRAFICZNE klasy II

 

Święto Edukacji Narodowej w SP 88

Święto Edukacji Narodowej jest okazją do wyrażenia kadrze pedagogicznej, pracownikom administracji i obsługi wdzięczności
i podziękowań za trud nauczania
i wychowania młodego pokolenia.

15 października o godzinie 14.00 z okazji tego właśnie święta odbyła się w naszej szkole akademia, którą krótkim programem artystycznym rozpoczęli uczniowie klas 6a, 7a i 8b. Młodzi artyści w trzech krótkich, humorystycznych skeczach przybliżyli codzienną pracę nauczycieli. Wchodząc w nietypowe role, pokazali szkolną rzeczywistość
w „krzywym zwierciadle”, co wprawiło zgromadzoną publiczność
w dobry nastrój. W spektaklu nie zabrakło muzyki i tradycyjnego „Sto lat”, odśpiewanego przez uczniów dla adresatów uroczystości. W kierunku nauczycieli, pracowników administracji i obsługi popłynęły podziękowania za codzienny trud pracy oraz życzenia dalszych sukcesów. Wszyscy zaproszeni na uroczystość goście zostali obdarowani wytworami prac plastycznych, wykonanymi przez najmłodszych naszych wychowanków.

W części oficjalnej akademii głos zabrała Pani Dyrektor, Ada Kołakowska, która mówiła o trudnej, ale i pięknej pracy nauczyciela. Podziękowała za dotychczasowe zaangażowanie oraz życzyła wielu sił i wytrwałości w tym wyjątkowym zawodzie. Życzenia nauczycielom oraz wszystkim pracownikom szkoły złożyła również radna Dzielnicy Włochy, Pani Wiesława Ufnal.

                                                                          Ewa Ryłko, Eliza Gajewska

 

Ja, uczeń klasy pierwszej,

uroczyście ślubuję …

 

Od wielu już lat w Szkole Podstawowej nr 88 przy ul. Radarowej 4b w październikowy dzień, dzieci z klas pierwszych bardzo uroczyście wstępują w uczniowskie szeregi szkoły.W tak ważnym wydarzeniu uczestniczą również ich rodzice i opiekunowie. Uroczystość Pasowania na Ucznia uświetniają swoją obecnością również przedstawiciele władz dzielnicy i przyjaciele szkoły.

Oprawa artystyczna tego szczególnego dnia zmienia się rokrocznie, zależy od twórczej inwencji nauczycieli, uczniów i rodziców.

Również i w tym roku podczas uroczystości pod adresem maluchów padło wiele ciepłych i serdecznych słów ze strony Dyrekcji Szkoły, jak również starszych członków społeczności szkolnej –  przewodniczącego  Samorządu Uczniowskiegoi przedstawiciela uczniów klas czwartych. Dzieci zaprezentowały się w krótkim programie artystycznym. Wykonały to doskonale. Każda klasa mogła być z siebie dumna.

Po odśpiewaniu hymnu narodowego nastąpiły kolejne ważne momenty włączenia dzieci w uczniowskie szeregi. Najpierw pierwszoklasiści złożyli uroczystą przysięgę na sztandar szkoły, a potem nastąpił akt pasowania na ucznia przez panie Dyrektor. Zakończeniem części oficjalnej było podpisanie przez wybranych uczniów pamiątkowej listy każdej klasy.

   Emocji było wiele i nareszcie nadszedł czas na niespodzianki. Uczniowie otrzymali swój pierwszy w życiu dokument – legitymację szkolną, a także identyfikator. Dużo radości sprawiły im pamiątkowe dyplomy oraz wiele upominków, m.in. kolorowe zakładki do książek. Uroczystość uświetniły grupowe zdjęcia klas.

  Ostatnim punktem programu, który na stałe wszedł do tradycji szkoły było wspólne posadzenie krzewów przez rodziców i uczniów w ogrodzie szkolnym, przy których każda klasa wykonała pamiątkowe zdjęcie. W ten sposób staramy się rozbudzać zainteresowanie dzieci przyrodą, uświadamiać potrzebę kontaktu z nią, uczymy właściwych zachowań wobec niej i uwrażliwiamy na jej piękno.

   Ma to dla nas, wychowawców, również dużą wartość sentymentalną, ponieważ stanowią po latach trwały ślad pozostawiony przez naszych wychowanków.  Mamy nadzieję, że ta uroczystość na długo zostanie w pamięci pierwszoklasistów…

…A Ty,..czy pamiętasz ten dzień, w którym zostałeś pasowany na ucznia klasy pierwszej ???

 

                                                              Monika Przybylińska i Grażyna Kromska

                                                             wychowawczynie klas I

 

Ogólnopolski Konkurs „Do Hymnu!”

02.10.2018 o godzinie 12.00 odbyło się przesłuchanie naszej szkoły do Ogólnopolskiego Konkursu „Do Hymnu!”. Zadanie konkursowe polegało na wspólnym wykonaniu  Hymnu Państwowego oraz dwóch wybranych pieśni hymnicznych.

Blisko 600 uczniów naszej szkoły odśpiewało ” Mazurek Dąbrowskiego”, „Rotę” oraz „Bogurodzicę”. Uczniowie wykonali utwory znakomicie.

Serdecznie dziękuję i gratuluję.

Beata Janocińska

 

Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia

    28.09.2018 w naszej szkole obchodziliśmy

VIII Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia pod hasłem:

Młodsi sprawdzają, czy starsi

tabliczkę mnożenia znają!

Wydarzenia te poprzedziły liczne przygotowania. Uczniowie klas 4-5 układali rymowanki o tabliczce mnożenia.
Przez trzy dni trwała zabawa pt: HASŁO – ODZEW. Hasła i odzewy to najbardziej kłopotliwe działania z tabliczki mnożenia,
np. 7 ∙ 8 = 56.

Podczas przerw uczniowie odbywali MATEMATYCZNE SPACERY, w czasie których odpowiadali na zagadki umieszczone na korytarzach.

             Finałowy dzień był pełen wrażeń, ciekawych doświadczeń. Na przerwach uczniowie klas siódmych egzaminowali kolegów i dorosłych ze znajomości tabliczki mnożenia. Na lekcjach matematyki uczniowie rozwiązywali krzyżówki, rebusy i łamigłówki, grali w grę MARMUR.

Katarzyna Sarnecka

 

Tańczymy dla niepodległej 

W środę 26 września na stadionie RKS Okęcie tańczyliśmy dla Niepodległej.

 

26 września – Europejski Dzień Języków

 

RAZEM SPRZĄTAMY ŚWIAT

21 września nasza szkoła włączyła się w akcję „Sprzątanie świata – Polska”.

W piątkowe popołudnie uczniowie klas: 4c, 5a i 5d pod opieką wychowawców spotkali się, by oczyścić teren okolicy szkoły ze śmieci. Dzieci były zdumione, że w ciągu godziny, na pozornie czystych trawnikach,  udało im się zebrać trzy worki śmieci. 

Tego dnia można było również przynieść do szkoły makulaturę. Nazbieraliśmy ogromny kontener papieru.  Zostanie on  powtórnie przetworzony, dzięki czemu uratujemy niejedno drzewo. W zbiórkę najbardziej zaangażowały się klasy: 3a i 5a. Każda dostarczyła ponad 200 kg makulatury.  

Działania naszych młodych ekologów nie skończą się na tej jednej akcji. Teraz możemy codziennie zmniejszać ilość odpadów, które trafiają na wysypisko. Na każdym korytarzu stanęły bowiem kosze do segregacji odpadów.

Wszystkim, którym los naszej planety nie jest obojętny, serdecznie dziękuję za zaangażowanie.

Koordynator akcji: Monika Wultańska

 

PROGRAM EUROPEJSKIEGO TYGODNIA ŚWIADOMOŚCI DYSLEKSJI

MOTYWACJA W DYSLEKSJI – NASZE MOCNE STRONY

W dniach 08.10.2018 r. – 12.10.2018 r. w naszej szkole odbędzie się Europejski Tydzień Świadomości Dysleksji. W ramach tego wydarzenia uczniowie i rodzice będą mieli możliwość uczestniczyć w różnorodnych akcjach i formach zajęć.

Co się będzie działo?

  1. Akcja czytelnicza „Moja ulubiona książka”- przez cały tydzień pod zegarem będzie umieszczona skrzynka, do której uczniowie mogą wrzucać karteczki z ulubionymi tytułami książek.
  2. Konkurs ortograficzny „Mistrz klasowy”- odbędzie się w klasach trzecich.
  3. Konkurs czytelniczo – plastyczny – ilustracje do wybranych utworów współczesnych autorów – klasy „0” i klasy pierwsze
  4. Tworzenie rymowanek ortograficznych – klasy drugie.
  5. „Ortografia na ścianach” – klasy drugie i trzecie.
  6. Słowniki ortograficzne wykonane przez dzieci – klasy piąte.
  7. Konkurs „Czytanie ze zrozumieniem”- klasy trzecie.
  8. 10.2018 r. w godzinach 16:30 – 17:30 odbędą się na terenie szkoły konsultacje dla rodziców – w ramach Otwartych Gabinetów Specjalistów.

Dowiedzą się Państwo:

– jak rozpoznać pierwsze niepokojące sygnały, które mogą świadczyć o potrzebie usprawnienia pewnych funkcji psychomotorycznych;

– kiedy udać się na pogłębioną diagnozę;

– jak skutecznie wspierać rozwój dziecka w domu – prezentacja gier i zabaw dydaktycznych z zakresu terapii logopedycznej i pedagogicznej.

Czekamy na Państwa na korytarzu, na parterze.

                                                                                  Serdecznie zapraszamy

                                                                                  Zespół specjalistów pomocy

                                                                                  psychologiczno – pedagogicznej SP 88

 

 

WCIES – OFERTA DLA RODZICÓW – PAŹDZIERNIK 2018

Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno Społecznych i Szkoleń w ramach Akademii Rodziców i Rad Rodziców zaprasza w październiku 2018 na następujące zajęcia:
– 08.10.2018 godz. 16.30 – 19.00 na XII Warszawskie Forum Rodziców i Rad Rodziców 
program forum:
zapisy na forum:
– 16.10. 2018 godz. 16.30 – 19.00 – ABC Rady Rodziców, cz. 1. Podstawowe informacje dot funkcjonowania rady rodziców. – Andrzej Pery, ekspert edukacyjny
zapisy:
– 18.10.2018 godz.16.30 – 19.00 – Psychoteka. Pomoc pedagogiczno – psychologiczna w szkole. – Elżbieta Konopacka, logopeda, terapeuta integracji sensorycznej, oligofrenopedag, wicedyrektor Szkoły Podstawowej nr 216 z oddziałami integracyjnymi, były doradca metodyczny m. st. Warszawy
– 23.10.2018 godz. 16.30 – 19.00 – Niezbędnik aktywnego rodzica. Szkoła z przestrzenią – jak współpracować ze szkołą, dyrektorem, nauczycielami. – Ewa Radanowicz, dyrektor 
Szkoły Podstawowej w Radowie Małym, zarządzanej wg autorskiego programu, która w 2016r. została członkiem międzynarodowej sieci Ashoka Changemaker Schools i otrzymała tytuł Szkoły z mocą. Jako ekspert ds. przestrzeni edukacyjnej, zmiany i innowacji wspieram szkoły w ich projektach rozwojowych. Nieustannie poszukuje najlepszych rozwiązań organizacyjnych i kierowniczych, które można zastosować w sferze edukacji. NieDaSię zamienia w DaSię. Jest członkinią grupy Superbelfrzy RP. Opracowany przeze nią model szkoły, opierający się na tworzeniu nowoczesnego warsztatu pracy nauczyciela tzw. pracowniach tematycznych stał się dobrą praktyką i jest wdrażany przez kolejnych nauczycieli, szkoły.
zapisy:
Wszystkie zajęcia Akademii Rodziców i Rad Rodziców są bezpłatne i odbywają się we WCIES ul. Stara 4 w Warszawie.
 
SERDECZNIE ZAPRASZAMY!
Dodatkowo przygotowaliśmy spotkania dla rad rodziców dzielnicy:
– Żoliborz -03.10.2018 godz. 17.00 – 19.15, ABC Rady Rodziców, cz. 1. Podstawowe informacje dot funkcjonowania rady rodziców.
– Wawer- 11.10.2018. godz. 17.00 – 19.15 –  Warszawa Lokalnie. Rada rodziców w placówce oświatowej.Finansowe i poza finansowe możliwości wsparcia działań rad rodziców.
Szkoła Podstawowa nr 138, ul. Pożaryskiego 2
Zapraszamy również Państwa do udziału w akcji artystycznej adresowanej do całej szkolnej społeczności – „Polska to My. Autoportret w 100-lecie Niepodległości”.
serdecznie pozdrawiam
Paulina Wawer
paulina.wawer@wcies.edu.pl
tel. 500 235757
Warszawski Animator Wspomagania (WAW)
Dyżur: wtorek 12.00 – 14.00
Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń 
ul. Stara 4, 00-231 Warszawa

 

 „POLSKA TO MY. AUTOPORTRET W 100-LECIE NIEPODLEGŁOŚCI” – WARSZAWSKA AKCJA ARTYSTYCZNA

 

15 września – Międzynarodowy Dzień Kropki, czyli

UWIERZ W SIEBIE

Dzień Kropki to dzień kreatywności i odkrywania talentów.  W naszej szkole zabawa zaczęła się już 14 września i trwała do 20 września.

Uczniowie klas 1 – 3 strojami w kropki podkreślali rangę tego święta. Zaczęliśmy od poznania historii Vashti. Rozmawialiśmy o głównej bohaterce, ale też o nas, naszych talentach, upodobaniach oraz o tym, jak pokonujemy trudności, lęki i jak rozwijamy swoje umiejętności. Sprawdzaliśmy, jak się ma „Kropka w rebusach, zakodowanych obrazkach”, a potem każdy uczeń wykonał swoją kropkową pracę plastyczną.  Stworzyliśmy swoje Drzewo Talentów – oczywiście w kropki.

Wszyscy doskonale się bawili, chętnie podejmowali wszelkie wyzwania. Nasze wysiłki i prace można oglądać na wystawach, które znajdują się w klasach i na korytarzach. Już czekamy na przyszłoroczny Dzień Kropki.

                                                                                  Anna Kuligowska-Skwiarniuk

 

 

ZAPROSZENIE NA POLITECHNIKĘ WARSZAWSKĄ

 

 

ROZMOWY NIE TYLKO O KSIĄŻKACH W BIBLIOTECE PUBLICZNEJ

Wypożyczalnia nr 28 zaprasza na pierwsze powakacyjne spotkanie Klubu Ludzi z Pasją. Odbędzie się ono 25.09.2018 r. (wtorek) o godzinie 12:00.   

Uczestnicy spotkania podzielą się letnimi wspomnieniami, artystycznymi dokonaniami i inspiracjami oraz zaplanują kolejne jesienne prace.

 

 

 

 

 

OSOBNO RÓŻNI, RAZEM WYJĄTKOWI

„Im więcej wiesz, tym więcej pozostaje do poznania i wciąż tego przybywa”

S .Fitzgerald

Wielokulturowość to harmonijne współistnienie różnych grup kulturowych i etnicznych, to czerpanie ze wspólnego źródła wiedzy o świecie. Dziecko doświadcza odmienności w różnych dziedzinach życia, ale najbardziej odczuwa ją w szkole. Bardzo ważną rolę w integracji kulturowej dzieci i młodzieży, także ich rodziców, odgrywa edukacja – a wobec tego trudnego zadania staje przede wszystkim szkoła.

Szkoła Podstawowa nr 88 im. Gabriela Narutowicza w Warszawie jest placówką, do której uczęszcza 20% dzieci cudzoziemskich. Są to głównie uczniowie pochodzenia wietnamskiego, ukraińskiego i białoruskiego. Uwzględniając potrzeby placówki, został stworzony projekt edukacyjno – wychowawczy „Osobno różni, razem wyjątkowi”, którego nadrzędnym celem było pobudzenie ciekawości oraz zwiększenie wiedzy uczniów w zakresie różnorodności kulturowej szkoły.

Działania związane z realizacją projektu zostały zaplanowane w taki sposób, aby wszyscy uczniowie szkoły mogli zobaczyć piękno i bogactwo krajów, z których pochodzą ich rówieśnicy, poznać tradycje
i kulturę swoich kolegów i koleżanek, jak również poszukać tego, co może łączyć  i tym samym tworzyć nową, zupełnie innowacyjną jakość.

Uczniowie uczęszczali na warsztaty, które odbywały się w Centrum Wielokulturowym, uczyli się piosenki w języku wietnamskim, przygotowywali plakaty i prezentacje multimedialne na temat Wietnamu, Chin, Polski, Ukrainy, Białorusi.

Podczas Pikniku Naukowo – Sportowego, który się odbył 16.06.2018 r.,  zostały zaprezentowane różne działania związane z wielokulturowością. Uczniowie z Chin, Wietnamu, Ukrainy, Białorusi i Polski recytowali utwory w swoich rodzimych językach. Niezwykle barwnym wydarzeniem okazał się pokaz mody strojów narodowych uczniów cudzoziemskich i polskich. W tym dniu wszyscy, którzy przybyli na piknik, mogli również skosztować smacznych, regionalnych  potraw, przygotowanych przez społeczność wietnamską, ukraińską, białoruska i polską.

Klimat stworzony przez uczniów i ich rodziców pozwolił w krótkim czasie poczuć różnorodność otaczającego nas świata i stał się świetną zapowiedzią zbliżających się wakacji, a być może również inspiracją do odwiedzenia któregoś z prezentowanych kra

Udział w projekcie przyniósł wiele satysfakcji. Zostały podjęte innowacyjne działania, które rozbudziły ciekawość światem, poszerzyły wiedzę uczniów, wyzwoliły w nich  kreatywność, ale przede wszystkim stały się okazją dla uczniów cudzoziemskich do zaprezentowania umiejętności i talentów w ich rodzimych językach. Wszystkie działania przyczyniły się do większej integracji uczniów, rodziców i nauczycieli.

                                                                                                                                            Eliza Gajewska,

 nauczyciel języka polskiego

 

 

PODSUMOWANIE AKCJI „UCZYNEK WIARY – ROWERY DLA KATECHISTÓW W AFRYCE”

Chcieliśmy poinformować, że tegoroczna akcja „uCZYNek Wiary – rowery dla katechistów w Afryce” zakończyła się również wielkim sukcesem. Uzbieraliśmy w sumie 1010,00 zł, co wystarczy na zakup dwóch rowerów.

Serdecznie dziękujemy wszystkim którzy włączyli się po raz kolejny w tą akcję, a więc uczniom, rodzicom i nauczycielom.

Więcej o akcji można się dowiedzieć na stronie: http://www.miva.pl/artykuly/akcje/akcja-uczynek-wiary#1

 

 

 

WYNIKI KONKURSU „ZWIERZĘTA BIBLIJNE”

I miejsce

Dominika Bystrzejewska kl. 6B

II miejsce

Sylwia Łuczak kl. 6B

III miejsce

Aleksandra Rączkowska kl. VA

Wyróżnienie

Kinga Skulska kl. III A

SERDECZNIE GRATULUJEMY!

 

 

SPOTKANIE Z PRZESZŁOŚCIĄ W SP 88

Już ponad tydzień minął od uroczystego otwarcia wystawy „W drodze do Niepodległej” i chociaż była w naszej szkole tylko kilka dni, czuliśmy,  jakby była u nas zawsze.

Trzydzieści plansz, krok po kroku, przybliżyło nam historię odzyskiwania niepodległości. Przez  te kilka dni historia towarzyszyła nam codziennie: spotkanie z Grupą Historyczno-Edukacyjną „Szare Szeregi”, mini gra dla uczniów i mieszkańców,  oparta na banerze „Drogi Polski do Niepodległości” oraz wieczór poezji i pieśni patriotycznych dla rodziców i gości. Piękne wiersze, recytowane przez uzdolnionych uczniów naszej szkoły, przeplatane pieśniami patriotycznymi w wykonaniu chóru szkolnego i muzyką Chopina, wywołały wzruszenie widzów, a w oczach niektórych pojawiły się łzy.  Mali aktorzy  wspaniale przekazali ducha tej niezwykle trudnej poezji. Oby zawsze  pamiętali, że „Ojczyzna to nie tylko miejsce na mapie, ale także serce i głowa”.

 

NOC BIBLIOTEK

BIBLIOTEKA PUBLICZNA DZIELNICY WŁOCHY (WYPOŻYCZALNIA NR 28) ZAPRASZA NA NOC BIBLIOTEK

 

 

List Minister Edukacji Narodowej do rodziców i opiekunów uczniów_2018.05.18 w wersji pdf

 

Rozstrzygnięcie Dzielnicowego Konkursu „Symetria w przyrodzie i obiektywie”

W dniu 23 kwietnia 2018 r. nastąpiło rozstrzygnięcie Dzielnicowego Konkursu „Symetria w przyrodzie i obiektywie”, zorganizowanego przez Szkołę Podstawową Nr 88.

Celem konkursu było rozwijanie uzdolnień w dziedzinie fotografii oraz propagowanie zainteresowań matematycznych i kształtowanie wyobraźni geometrycznej.
Adresatami byli uczniowie klas 4-7 włochowskich szkół podstawowych.
Fotografie zostały ocenione przez Komisję Konkursową w składzie:

  • Małgorzata Banach-Roppel
  • Katarzyna Sarnecka
  • Monika Jelicz
  • Olga Piskorz

Spośród nadesłanych prac Komisja Konkursowa wyłoniła 6 laureatów:

I miejsce w kategorii klas 7

Mateusz Chomik, Szkoła Podstawowa Nr 227

 

 

I miejsce w kategorii klas 7

Michał Kaźmierczak, Szkoła Podstawowa Nr 88

 

 

I miejsce w kategorii klas 6

Tuong Vy Wiktoria Tran, Szkoła Podstawowa Nr 88

 

 

II miejsce w kategorii klas 6

Anna Krasuska, Szkoła Podstawowa Nr 88

 

 

III miejsce w kategorii klas 6

Amelia Okienczyc, Szkoła Podstawowa Nr 88

 

 

III miejsce w kategorii klas 5

Kajetan Uhruski, Szkoła Podstawowa Nr 88

 

 

Podsumowanie konkursu i wręczenie nagród laureatom odbędzie się w dniu 22 maja 2018 r.  w Szkole Podstawowej Nr 88.

Z nagrodzonych prac powstanie wystawa fotografii, którą można zobaczyć w naszej szkole.

Serdecznie gratulujemy laureatom i dziękujemy wszystkim autorom prac za udział w naszym konkursie.

Małgorzata Banach-Roppel

 

Szkolenia dla uczniów – trening koncentracji i motywacji …

„WIEDZIEĆ WIĘCEJ” – WARSZTATY EDUKACYJNE

 

 

HARMONOGRAM ZAPISÓW DO PROGRAMU LATO W MIEŚCIE 2018

 

TYDZIEŃ DLA NIEPODLEGŁEJ

W dniach 14 – 18 maja 2018 r.  SP 88 będzie realizowała projekt „Tydzień dla Niepodległej”. Uświetni go wystawa „Dla Niepodległej” – projekt realizowany przez PERN S.A., Bank Pocztowy SA, Narodowe Archiwum Cyfrowe i Archiwum Akt Nowych, koordynowanych przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach Programu Wieloletniego „Niepodległa” na lata 2017–2021.

Trzydzieści plansz ukazuje najważniejsze momenty
w dziejach naszej historii, które doprowadziły Polskę do niepodległości. Dodatkowo zaprezentujemy w gablotach „Teczkę Sztubaka” – zbiór przedmiotów i dokumentów, dzięki którym zwiedzający wystawę będą mogli  przenieść się w czasie, w klimat 1918 roku.

Wystawa, która zostanie oficjalnie otwarta w poniedziałek 14 maja o godz. 10.00, będzie wykorzystywana podczas lekcji historii oraz udostępniona społeczności lokalnej w dniach: 15, 16 i 17 maja w godzinach od 10.00 do 17.00. Również w tych dniach, w godzinach 10.00 – 12.00, przeprowadzona zostanie mini gra miejska na podstawie zdjęć widniejących na banerze zawieszonym na ogrodzeniu szkoły.

 

 

SUKCESY WOKALNE UCZNIÓW NASZEJ SZKOŁY

Z wielką przyjemnością pragnę poinformować o sukcesach wokalnych uczniów naszej szkoły.
Zespół Wokalny SP 88: Sara Lewandowska, Maja Majewska, Amelia Okienczyc, Wiktoria Janocińska  oraz solistki: Julia Tyrc, Amelia Okienczyc, Łucja Łopaciuk, Sara Lewandowska reprezentowali szkołę osiągając wspaniałe wyniki w konkursach:
Asteriada- zakwalifikowanie do finału
Dzielnicowy konkurs ” Ocalić od zapomnienia” – laureaci
Wlochowski Festiwal Rozmaitości- Nagroda Główna
Piosenka bez granic – 1 miejsce,
3 miejsce oraz wyróżnienie
Meridian- 3 miejsce
Wojewódzki Przegląd Artystyczny „Kulturomaniak”-  zakwalifikowanie do finału ( finał 15.05)
Dodatkowo chciałabym poinformować o wielkim sukcesie Igi Janocińskiej z klasy 0, która podczas Włochowskiego Festiwalu Rozmaitości w kategorii Taniec otrzymała Nagrodę Główną.
Serdecznie gratuluję wszystkim uczennicom życząc dalszych wspaniałych wyników.
                Beata Janocińska

METODA WARNKEGO JUŻ W NASZEJ SZKOLE

Od marca br. w Szkole Podstawowej nr 88 rozpoczęta została nowa forma pracy z dziećmi dyslektycznymi – terapia metodą Warnkego. Od wielu lat stosują ją terapeuci w Niemczech, Austrii i Szwajcarii, a od 2010 r. obecna jest również w Polsce.

Metoda opracowana przez Freda Warnkego przeznaczona jest dla dzieci, które mają problem z czytaniem, pisaniem i mową. Według jego koncepcji przyczyną problemów z nauką jest brak automatyzacji przetwarzania słuchowego, wzrokowego i motorycznego. Oznacza to, że mózg ma problemy z automatyczną analizą i syntezą  informacji słuchowych i wzrokowych.

Fred Warnke udowodnił, że jedną z najważniejszych przyczyn dysleksji są centralne zaburzenia słuchowe.

Dla kogo przeznaczona jest terapia Wernkego?

  • dla dzieci z dysleksją;                                                                 
  • dla uczniów, którzy mają trudności z nauką;
  • dla tych, którzy robią dużo błędów ortograficznych;
  • dla tych, którzy chcą poprawić jakość lub tempo czytania;
  • dla uczniów, którzy mają problemy z zaburzeniami koncentracji uwagi;
  • dla uczniów, którzy mają problemy z zaburzeniami koordynacji wzrokowo- ruchowej.

Korzyści wynikające z terapii metodą Warnkego:

  • poprawa umiejętności czytania i/lub pisania;
  • szybsze rozumienie mowy;
  • wzmocnienie słyszenia kierunkowego i bodźców słuchowych;
  • zwiększenie uwagi i koncentracji nawet w trudnych warunkach środowiskowych (hałas, rozmowa);
  • poprawa funkcjonowania w zakresie własnej motoryki i równowagi;
  • poprawa procesów pamięciowych.

U osób systematycznie stosujących trening metodą Warnkego efekty pojawiają się w krótkim czasie. Trenujący uczniowie zaczynają łatwiej przyswajać informacje, są mniej zmęczeni  zajęciami w szkole i szybciej wykonują wszelkie zadania.

Efekty terapii zależne są od możliwości dziecka, systematyczności i intensywności prowadzonego treningu.

                                      

 

 

 

 

 

 

OBCHODY 70-LECIA SZKOŁY

CZĘŚĆ OFICJALNA:

 

PRZEDSTAWIENIE:

 

KLIP MUZYCZNY:

 

Szkolny DKF

Serdecznie zapraszamy uczniów klas 4-7 na pierwszy pokaz filmowy w ramach naszego szkolnego DKF-u. 

Projekcją otwierającą działalność szkolnego DKF-u będzie film pt. Billy Elliot” czyli piękna opowieść o dążeniu do celu. 

Na seans zapraszamy 16 marca o godz. 17:00 do sali nr. 13.

*Po filmie planowana jest krótka  dyskusja.

Celem naszego dyskusyjnego klubu filmowego jest tworzenie przestrzeni do dyskusji, aktywizacja uczniów naszej szkoły, możliwość bycia razem.

Pozdrawiam, Róża Stawierej.

 

 

 

 


Strona korzysta
z plików Cookies.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich używanie.