MOTYWACJA W DYSLEKSJI – NASZE MOCNE STRONY

Już po raz kolejny obchodziliśmy w naszej szkole Tydzień Świadomości Dysleksji, którego głównym celem było przybliżenie społeczności szkolnej problematyki związanej ze specyficznymi problemami w uczeniu się. W tym roku przypadł od w dniach 08.10.2018 r. – 12.10.2018 r.
W ramach tego wydarzenia uczniowie i rodzice mieli możliwość uczestniczyć w różnorodnych akcjach i formach zajęć.

Dużym zainteresowaniem cieszyła się akcja czytelnicza „Moja ulubiona książka”, podczas której uczniowie mieli okazję podzielić się swoimi spostrzeżeniami na temat ulubionej lektury. Nasi podopieczni wybrali takie pozycje książkowe jak: „Dziennik cwaniaczka” J. Kinneya, „Magiczne drzewo – Tajemnica mostu” oraz „Magiczne drzewo – Czerwone krzesło” A. Maleszki. Niesłabnącym zainteresowaniem cieszą się również książki L. M. Montgomery oraz C.S. Lewisa.

W klasowych konkursach ortograficznym wyłoniono mistrzów ortografii. Odbył się również konkurs czytelniczo – plastyczny i konkurs „Czytanie ze zrozumieniem”. Podczas zajęć młodsi uczniowie tworzyli rymowanki ortograficzne oraz słowniki ortograficzne. Ciekawym przedsięwzięciem okazała się  „Ortografia na ścianach” – na dużych kartkach zamieszczonych na korytarzu, uczniowie z klas drugich i trzecich, systematycznie wpisywali wyrazy z trudnościami ortograficznymi.

W dniu 10.10.2018 r. odbyły się konsultacje, podczas których zapoznano rodziców z  różnymi formami terapii i metodami pracy z uczniami wykazującymi specyficzne problemy w nauce czytania. Rodzice mogli się dowiedzieć, jak rozpoznać pierwsze niepokojące sygnały, które mogą świadczyć o potrzebie usprawnienia pewnych funkcji psychomotorycznych, kiedy udać się na pogłębioną diagnozę oraz jak skutecznie wspierać rozwój dziecka w domu. Logopedzi i terapeuci pedagogiczni zaprezentowali swój warsztat pracy i poinstruowali rodziców, w jaki sposób należy pracować z dzieckiem dyslektycznym w środowisku domowym. W ofercie naszej szkoły znalazła się również gazetka informacyjna dla rodziców i uczniów dotycząca historii sławnych dyslektyków oraz ulotka informacyjna, którą opracowali uczniowie pod opieką p. Krystyny Organiszczak – Wiejak i Elizy Gajewskiej.

Wszystkie te przedsięwzięcia miały na celu „oswojenie” dysleksji, zmotywowanie naszych podopiecznych do prezentowania swoich talentów, umiejętności i zainteresowań, które sprawiają im radość i satysfakcję oraz napędzają do pokonywania trudności w czytaniu, pisaniu i liczeniu.

                                                                                   Zespół specjalistów

W konkursie ortograficznym wyłoniliśmy następujących zwycięzców:

Maksymilian Pakosz      kl.3A

Łucja Łopaciuk             kl.3A

Sebastian Klimiuk        kl.3A

Maja Vu                       kl.3B

Bao Nguyen                 kl.3B

Zofia Matuszewska       kl.3C

Antoni Tarłowski          kl.3C

Kinga Dąbrowska          kl.3C

 

Najlepsi w konkursie czytania ze zrozumieniem okazali się:

Łucja Łopaciuk             3A

Maja Laskowska           3A

Sebastian Klimiuk        3A

Gabriela Rokicka          3B

Ada Augustyniak          3B

Lena Uklejewska          3C

Matuszewska Zofia       3C

ORTOGRAFIA NA ŚCIANACH

RYMOWANKI ORTOGRAFICZNE klasy II

 

 


Strona korzysta
z plików Cookies.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich używanie.