Od marca br. w Szkole Podstawowej nr 88 rozpoczęta została nowa forma pracy z dziećmi dyslektycznymi – terapia metodą Warnkego. Od wielu lat stosują ją terapeuci w Niemczech, Austrii i Szwajcarii, a od 2010 r. obecna jest również w Polsce.

Metoda opracowana przez Freda Warnkego przeznaczona jest dla dzieci, które mają problem z czytaniem, pisaniem i mową. Według jego koncepcji przyczyną problemów z nauką jest brak automatyzacji przetwarzania słuchowego, wzrokowego i motorycznego. Oznacza to, że mózg ma problemy z automatyczną analizą i syntezą  informacji słuchowych i wzrokowych.

Fred Warnke udowodnił, że jedną z najważniejszych przyczyn dysleksji są centralne zaburzenia słuchowe.

Dla kogo przeznaczona jest terapia Wernkego?

  • dla dzieci z dysleksją;                                                                 
  • dla uczniów, którzy mają trudności z nauką;
  • dla tych, którzy robią dużo błędów ortograficznych;
  • dla tych, którzy chcą poprawić jakość lub tempo czytania;
  • dla uczniów, którzy mają problemy z zaburzeniami koncentracji uwagi;
  • dla uczniów, którzy mają problemy z zaburzeniami koordynacji wzrokowo- ruchowej.

Korzyści wynikające z terapii metodą Warnkego:

  • poprawa umiejętności czytania i/lub pisania;
  • szybsze rozumienie mowy;
  • wzmocnienie słyszenia kierunkowego i bodźców słuchowych;
  • zwiększenie uwagi i koncentracji nawet w trudnych warunkach środowiskowych (hałas, rozmowa);
  • poprawa funkcjonowania w zakresie własnej motoryki i równowagi;
  • poprawa procesów pamięciowych.

U osób systematycznie stosujących trening metodą Warnkego efekty pojawiają się w krótkim czasie. Trenujący uczniowie zaczynają łatwiej przyswajać informacje, są mniej zmęczeni  zajęciami w szkole i szybciej wykonują wszelkie zadania.

Efekty terapii zależne są od możliwości dziecka, systematyczności i intensywności prowadzonego treningu.

                                     

 

 

 


Strona korzysta
z plików Cookies.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich używanie.